Ostatní soutěžní návrhy na řešení veřejného prostoru před terminály 1 a 2 Letiště Václava Havla Praha
3. zvýšená cena - D3A spol. s.r.o.
Autoři:
Ing. arch. Eva Macková, Ing. arch. Tomáš Prouza, Ing. arch. Jaroslav Zima
Spolupracující osoby: Ing. Daniel Polič, Ph.D, Ing. arch. Petra Barotková, Milan Bulva, Ing. arch. Lenka Chmelířová, Ing. arch. Miroslav Juren, Ing. arch. Eva Macková, Ing. Jan Přikryl, Ing. arch. Jana Školníková
Návrh nevykazuje výrazný kvalitativní posun oproti 1. kolu. Veřejný prostor před terminály je řešen prioritně jako dopravní. Nebyla prokázána opodstatněnost podélné komunikační osy území. Sympatické je integrování hromadné a pěší dopravy, včetně doprovodných funkcí, do centrálního komunikačního uzlu. Podmíněnost tohoto řešení výstavbou železnice je určitou slabinou.
3. zvýšená cena - CMC architects – Atelier DUA – Jan Mužík
Autoři:
Ing. arch. Martina Chisholm, Ing. Václav Malina, Ing. Jan Mužík
Spolupracující osoby:
Ing. David Richard Chisholm, Ing. arch. Vít Máslo, Ing. arch. Evžen Dub, Ing. Daniel Šimpach, Ibc. Yuliya Pozynich
Řešení dobře reflektuje některé připomínky z 1. kola. Zůstává stále pochybnost o příliš silném důrazu na osové řešení a hierarchii komunikací na příjezdu k terminálům. Návrh je schematický v řešení komunikací i v prostorové struktuře, toto schéma však nepřináší zvýšení kvality předprostorů terminálů ani zastavěného územi mezi nimi. Porota kladně hodnotí snahu o propracování architektonického řešení veřejných prostranství. U řešení objektů je architektonická kvalita nevyrovnaná.
Neocenění ve II. kole - SUPERLABOR
Autoři:
Jiří Vítek, Michal Mačuda, Jakob Kopec
Spolupracující osoby:
Yvonna Hawerlandová, Petr Pokorný
Návrh ve druhém kole neobhájil inovativní koncepční východiska z prvního kola. Prezentovaná struktura postrádá proklamované urbánní kvality, např. parter, proporce a měřítko městského prostoru. Potenciál veřejného prostoru není dostatečně využit. Předprostory před terminály nejsou přesvědčivě zpracovány.
Neocenění ve II. kole - Hlaváček – architekti, spol. s.r.o.
Autoři:
Prof. Ing. arch. Michal Hlaváček, Ing. arch. Barbora Janíková, Ing. arch. Karel Musil, Ing. arch. Petra Nováková, Ing. arch. Tomáš Skřivan
Spolupracující osoby:
Ing. Daniela Maxová, Ing. Stanislav Janoš
Návrh přesvědčivě nerozvíjí silné stránky koncepce z 1. kola. Navrhované objemy jsou předimenzované, architektonický výraz je formálně efektní. Podnětné dopravní řešení se nepodařilo přetavit v přesvědčivou formu. Otázkou je, co autoři chápou jako veřejný prostor a jak vnímají jeho kvalitu.
1. kolo soutěže
Návrhy z prvního kola soutěže jsou k dispozici zde.